Despre noi si despre altii

Despre iertare și alte lucruri fragile

Aș vrea să înțelegi importanța iertării – mi-a spus cu o voce blândă, dar totuși autoritară. Am vrut să-i spun că știu să iert, dar mă bucur că n-am făcut-o și că am ascultat până la capăt ceea ce a continuat să-mi spună  în aceeași notă.

”Capabili de iubire suntem cu toții – poate că uneori mai trebuie udat acest sâmbure ca să crească și să rodească frumos, dar orice om poate să iubească pentru că așa a fost creat: din și pentru iubire. Cu iertarea însă e altă poveste …

Când ții la cineva învăluiești persoana respectivă într-un ideal, crezi că e perfectă și că nu are cum să greșească – n-a făcut-o până acum, așa că de ce ar face-o în viitor? Când iubim vedem omul de lângă noi ca fiind cel mai bun dintre toți (doar de aceea l-am ales, altfel ne-am îndrepta atenția spre altcineva) – iar prin definiție cei mai buni oameni nu greșesc. Uităm însă esențialul care tocmai l-am pomenit: sunt oameni, nu super oameni și niciunul dintre noi nu e fără greșeală.

Va greși de-a lungul timpului și persoana pe care o iubești și nu o dată … iar atunci vei înțelege și va trebui să înveți cu adevărat importanța iertării. Și mai e nevoie de un lucru: să strângi putere de a ierta când iubești pe cineva, căci doar atunci e adevărată dragostea!”

Când a terminat mi-am dat seama cât de fragili și dependenți suntem unii de alții, dar și cât de multă nevoie am avut de aceste cuvinte.

butterfly sunset

Un gând despre „Despre iertare și alte lucruri fragile

Lasă un răspuns

