Despre noi si despre altii

Locul pe care-l numesc acasă

Imaginează-ți sufletul unui om ca o pajiște imensă, curată și frumoasă. Când ne naștem e goală, dar pe măsură ce creștem trebuie să construim acolo un loc unde să stăm, pe care să-l numim acasă și la care să ne întoarcem ori de câte ori vom fi izgoniți din alte părți.

Cărămizile ca dragostea, respectul, credința și altele asemenea sunt statornice, însă pot ajunge prin preajma lor îndoiala, neîncrederea și fel și fel de griji, care zdruncină ce-ai construit până acum.

La ce se află în prezent pe fosta mea pajiște au contribuit bărbați și femei de-o potrivă. Unii au adus multe daruri frumoase și au pus cărămizi temeinice. Alții au venit și au devastat ce au găsit acolo sau chiar au încercat să ia cu ei ce le-a plăcut – o parte au reușit.

Au fost în schimb și oameni care au privit ce se întâmplă de la distanță – erau legați de mâini și de picioare, așa că n-au putut interveni în mod real în acest proces. Strigau în schimb după mine să ridic ziduri, să pun santinele și să nu mai las pe oricine să intre! Situații ca astea mă întristau cel mai tare, căci nu eram în măsură să-i dezleg sau să mă apropii de ei. Nici ei nu înțelegeau că zidurile m-ar fi prins pe mine înăuntru și poate nici nu realizau că cu cât intrau mai puțini oameni care să facă stricăciuni, cu atât erau mai puțini și cei care clădeau temeinic sau care puteau repara ceva. Până la urmă e greu să-ți dai seama de la distanță ce-ar putea face un om din sufletul tău!

Așa că iată-mă azi, aici, acum, cu sufletul înfrumusețat sau urâțit uneori de oameni, dar împânzit de povești și de trăiri. E un du-te -vino continuu, în care deciziile de a pleca sau a rămâne se iau cu sufletul. Și eu am plecat de câteva ori de aici – dar m-am întors de fiecare dată pentru că acest loc îl numesc acasă!

empty field

Lasă un răspuns

