Despre noi si despre altii

Despre toamnă și artiști blestemați

Azi mă plimbam printre rafturi pline cu cărți și mă opream de fiecare dată când vedeam câte un titlu captivant sau o copertă interesantă. Apoi îmi părea rău uneori când realizam că unele din ele sunt doar marketing ambalat frumos, așa că treceam la următoarea – din fericire aveam de unde alege! Am făcut asta mult timp pentru că-s genul de om care de multe ori nu se potrivește cu unele peisaje actuale, deoarece-mi plac cărțile; îmi place să le citesc, să le respir și să-mi umplu sufletul cu ele!

La un moment dat mi-a atras atenția numele poetului blestemat, căci așa-i spuneau contemporanii; am pus mâna pe Florile răului și le-am luat acasă – era un volum pe care mi-l doream demult și se pare că așa a fost să fie: să-l achiziționez în prima zi de toamnă, când soarele, ploile și toate culorile pământului se împletesc timid.

Și bineînțeles că împart cu tine câteva versuri:

”Și totuși, suflet dornic, iubește-mă! Fii mamă
Chiar pentr-un nestatornic, chiar pentr-un păcătos;
Și, soră sau amantă, fii vraja ce-o destramă
Vremelnic toamna mândră, sau un apus frumos.”
Charles Baudelaire – Cântec de toamnă

Image

 

 

 

 

Un gând despre „Despre toamnă și artiști blestemați

Lasă un răspuns

