Evenimente

G de la Galaciuc

Infoeducatie 2010, Galaciuc, Vrancea

Totul a inceput in 1 august, cand o mana de oameni din SM (eram chiar 5, exact cate degete are o mana 😀 ) s-a urcat in rapidul Satu Mare – Mangalia, cu o prima  destinatie: Buzau. Din pacate nu am gasit locuri decat in compartimente diferite, dar noi doream sa stam impreuna, asa ca in cele din urma am reusit sa schimbam si intr-un final am avut 4 locuri in acelasi compartiment. Remi, carti toate astea presarate cu povesti si uite asa a trecut ziua. Noaptea, am ramas din nou 5 pe 4 locuri.

Dimineata devreme (in jur de ora 6) trebuia sa ajungem in Buzau si sa luam legatura spre urmatoarea noastra destinatie: Focsani. Trenul pleca la aproximativ o ora dupa ce sosea „Mangalianul” (cum am ajuns sa-l numim), deci nu era nicio problema teoretic! Dar am avut intarziere aproape 2 ore, asa ca am ramas la „matusa-n gara” si am asteptat un nou personal: Buzau – Focsani.

And now, welcome to Focsani! La liceul unde trebuia sa ajungem erau si alti participanti, asa ca am facut repede cunostinta cu ei si le-am cerut celor din partea locului sa ne prezinte orasul pentru ca mai aveam de asteptat aproximativ 3 ore pana venea autobuzul care sa ne duca la destinatia finala: Galaciuc.

P.S. Am facut in asa fel sa pana ca era ideea lor sa ne prezinte orasul! 😀

Despre Focsani.. e simpatic orasul, cel putin strazile nu sunt atat de ciuruite ca cele din Satu Mare! Si oricum, cel mai bine am ajuns sa cunosc piata de alimente! Apropo de astea, am luat un pepene rosu cu gust de plastic, nu cred ca mai cumpar repede pepeni din Focsani. Tot acolo am primit de la baieti cate o floare (fetele), asa ca le multumesc inca odata si pe aceasta cale.

In autobuz totul a fost in regula, doar ca … Nu aveam aer conditionat, era cald si nu stiu daca depaseam vreodata viteza de 50 km/h .. simteam ca ne asteapta un drum luuuung. Insa unii au fost mai norocosi, si aici ma refer la Buftea, care statea in spatele meu.. la un moment dat a inceput sa picure deasupra sa (:-?? ati mai vazut autobus cu dus inclus??), apoi deasupra colegului din stanga sa (au fost nevoiti sa deschida o umbrela… ).

In sfarsit, la un moment dat am avut si eu parte de acelasi noroc. Dar cand am ajuns la destinatie am fost cum nu se poate mai fericiti.. dupa un dus de 2 ore, am reusit si noi sa ajungem sa stam in fata soarelui sa ne uscam!

Galaciuc-ul sa vi-l imaginati o tabara frumoasa, intr-o zona de munte, cu multe cabane cu nume cel putin interesante: Strugurel, Ciresica, Gargarita, Donald, Miorita etc. De asemenea, este o zona fara semnal (in reteauna Orange cel putin), exceptie facand locul din fata cabanei Galaciuc si padurea, asa ca se anunta o saptamana destul de linistita, fara prea multe convorbiri telefonice.

Am fost repartizati  5 in 3 cabane diferite.. asta era of`ul meu cel mai mare. Dar pana la urma am rezolvat si aici si eram 3 intr-o cabana si 2 in alta. Fetele in cabana fara nume (se pare ca era singura din tabara care nu fusese botezata) si baietii in cabana Galaciuc.

Ne-am facut prieteni (unul din foartii nostri prieteni bun e Flaviu; satmarean de origine, insa reprezenta Maramuresul; l-am facut tradator de patrie si popor, dar am ajuns sa-l iubim pentru umorul si replicile sale celebre – as exemplifica, dar nu au acelasi farmec cenzurate …). Am participat si la un concurs foto printre altele, cu tema ‘G de la Galaciuc’. Iata ce poze am facut noi, satmarenii:

Care va place cel mai mult ? 😕

In rest ne-am distrat, am prins iar drag de remi, am pierdut la cruce chiar daca am jucat cu Raul (intr-o singura seara, ca sa clarificam lucrurile) si asta din cauza unor mici probleme organizatorii, dar ne-am luat noi revansa apoi. A trecut repede totul si am realizat ca trebuie sa mergem acasa. As mai fi vrut sa stau, mi-a placut acolo. In plus, stiam ca ma asteapta un drum de peste 24h pana acasa si nu era tocmai ceea ce imi doream.

Galaciuc – Focsani: am dormit pentru ca inexplicabil imi era rau din cauza serpentinelor; de data asta nu am mai facut dus, schimbasera autobusul!

Focsani: Am cumparat pentru drum mai multe fructe decat puteau manca 5 oameni.. apoi am stat la o terasa si m-am chinuit sa mananc o pizza, fara succes insa!

Focsani – Buzau: personal.. nu aveam stare

Buzau: mangalianul are intarziere … m-am pus sa citesc (Mananca, Roaga-te, Iubeste – E.Gilbert). In cele din urma a sosit, pe un alt peron decat am fost anuntati initial (evident!!!), dar am reusit sa ajungem la timp.

Buzau – Beclean pe Somes: cuseta, dar nu prea am dormit.

Beclean pe Somes – Satu Mare: am schimbat vagoanele. Am gasit un compartiment liber, asa ca m-am pus din nou sa citesc, dar m-a luat somnul, cu cartea in mana. M-am trezit abia cand colegii mei erau intinsi langa mine, pe punctul de a adormi. N-am mai dormit niciunul. N-am mai citit. Am stat impreuna …

2 gânduri despre „G de la Galaciuc

  1. ce fain ;)) mangalianu se mai numeste liviu rebreanu 😀 roty mi-a zis :D, iar de bus cu dus inclus am patito si eu vara asta …. e conducta sparta de la condensul aerului conditionat….. saracu’ tricou…. asta pana a ajuns in masina de spalat, ahh era si alb 🙂

Lasă un răspuns

