Despre noi si despre altii

Ajuta ca sa fii ajutat!

Joi, 11.03.2010 oar 13.00.

Locatia: Scoala cu clasele I-VIII „Grigore Moisil”, Satu Mare.

Ca voluntar in cadrul CPECA Satu Mare am ajuns in ziua respectiva la locatia mentionata mai sus. Pauza. Elevi peste tot pe holuri. Dupa o mini proba de atletism, pe care Stefania, eu si Tomi am suportat-o mai mult sau mai putin (oricum acestea sunt detalii :D) am gasit clasa a VII-a A. Urma sa desfasuram aici o activitate din cadrul unui proiect ce are in vedere educatia intre egali, anume „Ajuta ca sa fii ajutat!”. In alti termeni, eu si Tomi, asistati de Stefania si Pusa (pe care le salut pe aceasta cale 😀 ), urma sa desfasuram o activitate in scopul prevenirii consumului de droguri.

Acolo… s-au intamplat mai multe lucruri in acelasi timp. Mi-am adus aminte de orele de dirigentie in care au venit reprentantele CEPCA pentru a ne transmite aceleasi informatii la urma urmei, numai ca acum, eram eu acolo, in fata a 21 de elevi de clasa a VII-a … wow!  Ce intorsatura au luat lucrurile. Am realizat ca modul in care va decurge activitatea respectiva ii poate influenta, intr-o masura mai mica sau mai mare, pe cei prezenti. Si da, am avut emotii, dar au trecut pe parcurs. Iar ei, egalii mei in cele din urma, s-au implicat; cred ca asta mi-a dat curaj; chiar daca initial au fost putin distanti, putin distrati, putin etc .. in cele din urma ne-am descurcat.

Dar a trecut asa repede ora respectiva… Cand? Cum? Nu stiu; a zburat pur si simplu! Ideea ce decurge de aici e ca te schimba astfel de activitati, si te schimba in bine spun eu. Te fac sa ai mai multa incredere in tine, dar si sa iti aduci aminte de un „tu” din trecut. Poate ca nu doar noi, cadrele didactice sau voluntarii ar trebui sa fim pusi in fata unor astfel de tineri; poate nu doar noi ar trebui sa incercam sa le dam raspunsuri la miile de intrebari care le sageteaza mintea… poate ar trebui sa o faci si tu!

P.S. Nu spune ca nu ai avut ocazia.. nu e mare lucru sa te pui in pielea celuilalt – fie si cu gandul doar. Si oricum, ocaziile ni le facem noi pana la urma!

Lasă un răspuns

